Το σχολείο μας

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το 6ο ΓΕ.Λ. Αιγάλεω (το πρώην Πολυκλαδικό) συστεγάζεται με το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Αιγάλεω και το Ε.Ε.Ε.Ε.Ε.Κ μαθητών με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες. Στην απογευματινή βάρδια, στις αίθουσες του 6ου ΓΕ.Λ., λειτουργεί το Δ.Ι.Ε.Κ Αιγάλεω. Το σχολείο βρίσκεται κοντά στις εργατικές πολυκατοικίες και διατηρεί 16 αίθουσες (έχει παραχωρήσει προσωρινά 3 αίθουσες στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ), εργαστήριο Βιολογίας, Χημείας, Φυσικής, δύο εργαστήρια Πληροφορικής, το γραφείο των καθηγητών και το γραφείο της Διεύθυνσης, βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ, αμφιθέατρο (αίθουσα πολλαπλών χρήσεων), αμφιθέατρο Χημείας, κλειστό γυμναστήριο και ανοιχτά γήπεδα άθλησης. Το 6ο ΓΕ.Λ Αιγάλεω είναι σχολείο με εξωτερικές, από κατασκευής, αίθουσες, μοιρασμένες σε κτιριακές υπομονάδες, με πολλά προαύλια, ιδιαίτερα εκτεταμένο χώρο για την πρωινή συγκέντρωση και είναι κτισμένο μέσα σε ελαιώνα. Η συνολική επιφάνεια του συγκροτήματος είναι 65 στρέμματα.

ΚΛΙΜΑ  ΚΑΙ  ΣΧΕΣΕΙΣ  ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ανάπτυξη πρωτοβουλιών και παροχή ευκαιριών για δημιουργική συνεργασία εκπαιδευτικών-μαθητών και συλλογική δράση των μαθητών.
Οικοδόμηση σχέσεων συνεργασίας με κοινωνικούς φορείς.

Γράφουμε για το λειτούργημα που αγαπάμε. Στο μυαλό όλων μας υπήρχε και υπάρχει πάντοτε η αγαστή συνύπαρξη εκπαιδευτικών-μαθητών μέσα σε ένα κλίμα συνεργασίας για την προώθηση της γνώσης αλλά και τη δημιουργία ανθρώπινων σχέσεων. Μια γνώση που θα συνδέει το μαθητή με την κοινωνία.

Με στόχο την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, οι εκπαιδευτικοί φροντίζουμε να ρυθμίζουμε έτσι τις πρακτικές μας, ώστε να δημιουργείται ένα κλίμα ολοένα και πιο βελτιωμένο ανάμεσά μας, κλίμα συμπαράστασης και δικαιοσύνης.

Στα πλαίσια των διδακτικών πρακτικών, προσπαθούμε να εφαρμόζουμε μεθόδους εντοπισμού και υποστήριξης των αδυναμιών των μαθητών (μαθησιακές δυσκολίες) αλλά και βελτίωσης του χαρακτήρα τους, με αντίστοιχες παρεμβάσεις.

Τα προβλήματα που αναφύονται στη σχολική ζωή προσπαθούμε να τα διευθετήσουμε με ευαισθησία και διακριτικότητα, με συζητήσεις κατ’ ιδίαν με τους μαθητές αλλά και στα πλαίσια συζητήσεων μέσα στην  τάξη, λαμβάνοντας υπόψιν την ψυχολογική κατάσταση των μαθητών, τα προβλήματα αλλά και τις ευρύτερες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες, που επηρεάζουν και τη σχολική κοινότητα. Οι μαθητές της συγκεκριμένης ηλικίας (εφηβικής), μετά την οικογένειά τους, έχουν ανάγκη τη δική μας κατανόηση και συμπαράσταση.

 Αποφεύγουμε τις εντάσεις και τις αντιπαραθέσεις, βασιζόμενοι στην καλή επικοινωνία και τον αμοιβαίο σεβασμό. Βοηθάμε τους μαθητές στην ανεύρεση διεξόδων, ώστε να αποφορτίζονται από τις συναισθηματικές τους εντάσεις. Καθημερινά οι μαθητές-τριες ενημερώνονται για παντός είδους θέματα, που αφορούν το σχολείο, στην πρωινή συγκέντρωση.

Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούμε τη βιβλιοθήκη του σχολείου για προβολές και συζητήσεις, στα πλαίσια των μαθημάτων αλλά και περαιτέρω παρουσιάσεων και εκδηλώσεων. Γίνεται χρήση των εργαστηρίων της Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, για την καλύτερη εμπέδωση των μαθημάτων. Εποπτικά μέσα λειτουργούν βοηθητικά.

Το σχολείο μας διαθέτει γυμναστήριο, όπου οι μαθητές-τριες αθλούνται, συμμετέχοντας σε αγώνες, με πληθώρα διακρίσεων (κύπελλα, μετάλλια).

Από τη σχολική ζωή δεν λείπουν οι εκπαιδευτικές επισκέψεις σε διάφορους χώρους (αρχαιολογικοί, μουσεία, πάρκα, κ.ά).

Ξεχωριστός τομέας στο σχολείο μας είναι οι θεατρικές εκδηλώσεις (Ταρτούφος του Μολιέρου, ο Μπήντερμαν κι οι εμπρηστές, του Μαρξ Φρις, κ.ά), αλλά και οι μουσικές εκδηλώσεις (η ιστορία μας μέσα από το ρεμπέτικο τραγούδι, κ.ά), με παρουσίαση των παραστάσεων στο Δήμο Αιγάλεω και άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία.

Μέσα από τα μαθητικά τους συμβούλια, οι μαθητές-τριες μαθαίνουν να λειτουργούν ελεύθερα και δημοκρατικά, με προσωπική συμμετοχή, όσον αφορά τους κανόνες που έχουν διαμορφωθεί στη σχολική κοινότητα (σχολικός κανονισμός, ενδοσχολική βία, παραβατική συμπεριφορά, φροντίδα των σχολικών χώρων).

Στο σχολείο μας υλοποιήθηκε για δεύτερη φορά πρόγραμμα Comenius, με μεγάλο ενθουσιασμό από πλευράς εκπαιδευτικών και μαθητών κι αποκόμιση τεράστιου οφέλους από όλους.

Συζητούμε κοινά πανευρωπαϊκά ζητήματα και προτείνουμε λύσεις. Μαθητές-τριες συμμετείχαν στο πρόγραμμα της ‘Βουλής των Εφήβων’.

Μέσα από το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας (Project), οι μαθητές-τριες συνεργάζονται σε θέματα ποικίλου ενδιαφέροντος, σύγχρονα αλλά και διαχρονικά (ρατσισμός, βία, ισότητα φύλων, σχέσεις με τους γονείς, διατροφή, μουσική, κινηματογράφος, εικαστικά, κ.ά).

Συγχρόνως, μέσα από πολιτιστικά προγράμματα, εκπαιδευτικοί και μαθητές εργάζονται πάνω σε θέματα παγκόσμιου ενδιαφέροντος, ταξιδεύουν και γνωρίζουν τον πολιτισμό άλλων χωρών (Φάροι του κόσμου, κ.ά).

Το σχολείο έχει ανεβάσει πληθώρα θεατρικών παραστάσεων που προετοιμάζονται, με πολύ μεράκι, από μαθητές και εκπαιδευτικούς, εκτός ωρών διδασκαλίας.

Μέσα από το περιβαλλοντικό πρόγραμμα της συγκομιδής ελιών για την παραγωγή λαδιού από τα ελαιόδενδρα της αυλής μας, οι μαθητές μαθαίνουν να σέβονται και να αγαπούν τη φύση για να απολαμβάνουν τα αγαθά που απλόχερα μας προσφέρει.

Κλίμα συνεργασίας διέπει τις σχέσεις εκπαιδευτικών-γονέων. Οι γονείς λαμβάνουν τακτικά ενημερωτικό υλικό από τη Διεύθυνση του σχολείου, για θέματα που άπτονται προβλημάτων της σχολικής ζωής. Υπάρχει άριστη επικοινωνία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, εκπροσώπους του Δήμου και τη Σχολική Επιτροπή, για ζητήματα της σχολικής καθημερινότητας.

Ενημερώνουμε εγκαίρως τους γονείς, αν εντοπιστούν τυχόν αλλαγές στη συμπεριφορά των παιδιών τους. Στα πλαίσια της ενημέρωσης των γονέων σχετικά με την πρόοδο των παιδιών τους, πραγματοποιούνται συγκεντρώσεις στο σχολείο σε τακτά χρονικά διαστήματα, όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν. Υπάρχει συνεργασία με κοινωνικές υπηρεσίες, Κέντρα διάγνωσης μαθησιακών δυσκολιών, ιατροπαιδαγωγικούς φορείς, ΜΚΟ, κ.ά.

 Συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων πραγματοποιείται και σε θέματα υπεύθυνης πληροφόρησης από κοινωνικούς φορείς (π.χ. θέματα κυκλοφοριακής αγωγής).

Οι μαθητές-τριες νιώθουν άνεση στο σχολικό περιβάλλον, συνεπώς προωθείται ομαλά η πρόοδος και η κοινωνικοποίησή τους.

Η καθημερινότητα στο σχολείο μας κυλά σε πνεύμα φιλικό, αλληλοεκτίμησης και σεβασμού και οι εκπαιδευτικοί, δείχνοντας εμπιστοσύνη στα παιδιά, επενδύουν στο μέλλον τους, γιατί, αν τελικά ‘σωθούν’ τα παιδιά, τότε υπάρχει ελπίδα.

 ΜΙΚΡΗ  ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ

          Από το ημερολόγιο του σχολείου μας… Για να θυμόμαστε.

Την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2003 και ώρα 11 π.μ, στο Αμφιθέατρο του σχολείου μας, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί και μέλη της κοινωνίας της πόλης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον Ιάκωβο Καμπανέλλη, ‘Παρέα με τον Ι. Καμπανέλλη, το Μαουτχάουζεν και τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη’, στα πλαίσια του σχολικού εορτασμού της Επετείου του ΟΧΙ. Η εκδήλωση ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης του 6ου ΓΕΛ Αιγάλεω (Ενιαίου Λυκείου τότε) και του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω. Προς τιμήν του επίσημου προσκεκλημένου του σχολείου, Ιάκωβου Καμπανέλλη, τη μέρα εκείνη, δόθηκε στη Βιβλιοθήκη, μετά από πρόταση της κ.Καρασαββόγλου Δόξας, φιλολόγου, το όνομα ενός από τα θεατρικά του έργα κι από τότε ονομάστηκε ‘Η Αυλή των Θαυμάτων’.

Την Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2004 και ώρα 10:30 π.μ και πάλι στο Αμφιθέατρο του 6ου (Ενιαίου τότε) Λυκείου Αιγάλεω, παρακολουθήσαμε

‘Η Ελλάδα που αντιστέκεται… Αφιέρωμα στον Απόστολο Σάντα’. Την εκδήλωση πλαισίωσε η έκθεση ‘Η Ακρόπολη 1940-1944’, από τη Σχολική Βιβλιοθήκη του 2ου Ενιαίου Λυκείου Ιλίου.

 Οκτώβριος 2005: Προβολή διαφανειών (slides) σχετικά με ‘Το Έπος του 40 στη Λαϊκή Εικονογραφία’ (από τη συλλογή του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου).

24 Μαρτίου 2006: Στα πλαίσια του σχολικού εορτασμού της 25ης Μαρτίου, γίνεται παρουσίαση παραδοσιακών χορών από μαθητές του σχολείου μας και μέλη του Ελληνικού Κέντρου Λαογραφικών Μελετών (ΕΛ.ΚΕ.ΛΑ.Μ), σε συνεργασία με το 20ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω. Αρκετοί από τους μαθητές μας είχαν ήδη τιμηθεί με εθνικές και διεθνείς διακρίσεις.

Άνοιξη του 2006: Οι μαθητές του 6ου Ενιαίου Λυκείου Αιγάλεω σαλπάρουν με την ποίηση του Νίκου Καββαδία. Μαθητική ορχήστρα από πιάνο, μπάσο, τύμπανα, σαξόφωνο, ακορντεόν και κιθάρα.

Την Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011 και ώρα 8:00 μ.μ, στο Αμφιθέατρο του σχολείου μας, μαθητές μας ανέβασαν το θεατρικό έργο του Ι. Καμπανέλλη, ‘Το μεγάλο μας τσίρκο’, σε μουσική Σταύρου Ξαρχάκου. Επανάληψη της παράστασης την Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011 και ώρα 8:30 μ.μ, στο ανοιχτό Θέατρο του Αιγάλεω, ‘Αλέξης Μινωτής’. Ανοιχτή πρόσκληση στην ευρύτερη κοινωνία της πόλης. Αποτέλεσμα συνεργασίας του Μαθητικού Θιάσου του 6ου ΓΕΛ Αιγάλεω και του 2ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω. Παράσταση αφιερωμένη στους: Ιάκωβο Καμπανέλλη, Τζένη Καρέζη, Διονύση Παπαγιαννόπουλο και Νίκο Ξυλούρη.

Στα πλαίσια του σχολικού εορτασμού της επετείου του ΟΧΙ, τον Οκτώβριο του 2012, παρουσιάζεται, με ιδιαίτερη συγκίνηση, To Ολοκαύτωμα: Αφιέρωμα στις θυσίες και τους αγώνες του Αιγαλεώτικου λαού ενάντια στο Φασισμό’. Ελάχιστος φόρος τιμής στη σφαγή 96 κατοίκων και την πυρπόληση 200 κατοικιών της συνοικίας του Αγίου Γεωργίου Αιγάλεω, στις 29 Σεπτεμβρίου του 1944, από γερμανικά στρατεύματα. Πηγή το βιβλίο ‘Χρέος Τιμής’, του αγωνιστή της αντίστασης Νίκου Μιχιώτη καθώς και μαρτυρίες συγγενών των εκτελεσθέντων. Γνωριμία των μαθητών με Το Μνημείο του Ολοκαυτώματος του Αιγάλεω.

Στο χώρο του 6ου ΓΕΛ Αιγάλεω λειτουργεί ΕΚΦΕ (Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών). Στην Έκθεση Πειραμάτων και Κατασκευών Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας, που διοργανώνεται από το ΕΚΦΕ ετησίως, μαθήτριες της Β΄ τάξης του σχολείου μας πήραν την 1η θέση. Είχαν, επίσης, καλή κατάταξη στους Πανελλήνιους Αγώνες Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών, που διοργανώνονται από το ΕΚΦΕ Αιγάλεω και την Ελληνική Συντονιστική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ‘Science on stage’ ανά διετία. Με προοπτική τον 6ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φυσικών Επιστημών της ΠΑΝΕΚΦΕ και συμμετοχή σε ομάδες της 12ης Ευρωπαϊκής Ολυμπιάδας Επιστημών-EUSO 2014( European Union Science Olympiad).

Σε χώρους του σχολικού συγκροτήματος του 6ου ΓΕΛ Αιγάλεω γίνονται μαθήματα εικαστικών τεχνών του Καλλιτεχνικού-Πνευματικού Συλλόγου Αιγάλεω.

Αθλητικές προπονήσεις και αγώνες μαθητών των σχολείων του Δήμου στο ανοιχτό και κλειστό γυμναστήριο του συγκροτήματος καθώς και ομάδων του Μ.Ε.Λ.Α.Σ ( Μορφωτικός, Εκπολιτιστικός, Λαογραφικός κι Αθλητικός Σύλλογος) ‘Ο Άγιος Ελευθέριος’.

Στα πλαίσια της ενημέρωσης των μαθητών σε κοινωνικά θέματα τεράστιας σπουδαιότητας, πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του σχολείου μας ενημέρωση των μαθητών του 6ου ΓΕΛ Αιγάλεω και τάξεων του Α΄ ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Αιγάλεω από το ‘Ι.Ο.ΑΣ. (Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας) Πάνος Μυλωνάς’. Από το Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής ‘Κάντο σωστά’.

Μεταξύ άλλων, η Ερευνητική Εργασία των μαθητών της Α΄ Λυκείου, το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2011-2012, με θέμα: ‘Μορφές επιθετικότητας στο σχολικό περιβάλλον και πρακτικοί τρόποι αντιμετώπισής τους’. Ερωτηματολόγιο, γνωριμία των μαθητών με τη σοβαρότητα του προβλήματος, προσπάθεια εξεύρεσης λύσεων.

Στα πλαίσια του μαθήματος των Ερευνητικών Εργασιών, στο Α΄ Τετράμηνο του Σχ. Έτους 2012-2013, γίνεται εργασία των μαθητών της Α΄ Λυκείου με θέμα: ‘Σχετικά με το Αιγάλεω’. Γνωριμία των μαθητών με τις Χαμένες Πατρίδες των παππούδων και των γιαγιάδων τους, μια και το Αιγάλεω είναι πόλη προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής. Συνεντεύξεις από συγγενείς, απογόνους προσφύγων. Οι μαθητές, στους δρόμους του Δήμου τους, ρωτούν και μαθαίνουν για τις ονομασίες των δρόμων που έχουν δοθεί σε ανάμνηση των εκεί Πατρίδων. Αναφορά σε κειμήλια και χειροτεχνήματα, κληροδοτήματα εκείνης της εποχής.

Τα παραπάνω και πολλά ακόμη αποτελούν μέρος μιας συλλογικής προσπάθειας, που στοχεύει στην ευκολότερη ένταξη των μαθητών στην κοινωνία. Αυτή είναι πραγματοποιήσιμη, μέσα από την καλλιέργεια της ψυχής, την ευαισθητοποίηση, τη σύνδεση με τις ρίζες και την παράδοση. Προσπάθεια με τους μαθητές, για τους μαθητές.

Τη συγκέντρωση του υλικού της ιστορικής αναδρομής έκανε η Μακρυγιάννη Χρυσόθεμις, εκπαιδευτικός του 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω.